โปรดเลือกที่อยู่การจัดส่ง

การเลือก ประเทศ/ภูมิภาค อาจส่งผลต่อปัจจัยต่างๆ เช่น ราคา ตัวเลือกการจัดส่งและความพร้อมจำหน่ายสินค้า

ผู้ติดต่อของฉัน
IGUS MOTION PLASTICS (THAILAND) CO., LTD.

1340 Soi Bangkok-Nonthaburi 30, Bangkok-Nonthaburi Rd.,

Bangsue, Bangsue

Bangkok 10800 Thailand

TH(TH)

ข่าวประชาสัมพันธ์

ท่านมีคำถามใดๆ หรือไม่? ต้องการวัสดุใดๆ หรือไม่?
ในขณะนี้ข้อมูลสื่อสิ่งพิมพ์ล่าสุดและรูปภาพที่พร้อมพิมพ์นั้นสามารถดาวน์โหลดได้ที่นี่
นอกจากนี้เรายังยินดีที่จะได้รับโทรศัพท์ อีเมล หรือ แฟกซ์จากท่าน

โปรดติดต่อท่านต้องการได้รับรายการสื่อประชาสัมพันธ์ของเราหรือไม่?

สื่อสิ่งพิมพ์ตามเขตพื้นที่

Nya energikedjekablar från igus för den sjunde axeln på Fanuc-robotar29/3/2561

igus utökar sitt utbud av kablar till energikedjor för robotar ytterligare

För att kunna använda industrirobotar effektivt i fabriker med stor produktion behöver robotarna ofta förflytta sig i en rak linje utmed en sjunde axel. Det är viktigt för att kunna garantera en säker energiförsörjning utmed axeln från manöverpanelen till roboten. I detta syfte har igus nu utökat sitt utbud av energikedjekablar för robotar ytterligare med två PUR-hybridkablar - CFSPECIAL.792.015 och CFSPECIAL.792.016. De nya chainflex-kablarna är ytterst flexibla och utformade för användning på Fanuc-robotar.

För krävande robottillämpningar erbjuder igus ett stort antal ”motion plastics”-produkter, inklusive energiförsörjningssystem för system med flera axlar och nu också kablar för den sjunde axeln på ABB- och KUKA-robotar. Den unika buntning av kablar som igus använder för långa energikedjor förhindrar att kablarna tvinnas och förebygger också andra problem i produktionslinjerna. Nu har igus utökat sitt utbud av kabelprodukter ytterligare för användning utmed den sjunde axeln, genom sina två PUR-hybridkablar till Fanuc-robotar. De specialkonstruerade kablarna har utvecklats och testats för ytterst dynamiska tillämpningar vid produktionsanläggningar med långa förflyttningar. Vid långa sträckor utmed den sjunde linjära axeln är det särskilt viktigt att kablarna undviker haverier på grund av att de tvinnas. De nya PUR-hybridkablarna CFSPECIAL.792.015 och CFSPECIAL.792.016 uppfyller de elektriska och tekniska krav som Fanuc-robotarna ställer, samt uppfyller även de stora mekaniska kraven vid ytterst dynamiska tillämpningar med lång och glidande förflyttning i produktionssystem.

Nya hybridkablar för robotar: testade och garanterade
De nya och speciella chainflex-kablarna för Fanuc-robotar är skärmade och har en nötningstålig yttre PUR-mantel. Kablarna är mycket slagtåliga, flamsäkra och halogenfria. Specialkablarna är också tåliga mot olja och kylmedel, hydrolys och mikrober. Precis som alla kablar från igus har chainflex-kablarna testats under naturtrogna förhållanden i vårt lokala testlaboratorium som finns utspritt på en yta av 2 750 m². Därigenom är igus den enda leverantören på marknaden som kan lämna en garanti på 36 månader för sina kablar.

เงื่อนไข "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "รางสำหรับเครน", "ConProtect", "cradle-chain", " ;CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "รางแบบง่าย", "e-chain®", " ระบบ e-chain® ", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", " ระบบ energy chain ", "Enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear" , "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus พัฒนาการเคลื่อนที่", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse" , "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "พลาสติกเพื่ออายุการใช้งานที่ยาวนานขึ้น", "print2mold" , "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe" , "speedigus", "superwise", "ใช้งานแบบแห้ง", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "เมื่อมันเคลื่อนที่ igus จะพัฒนา", "xirodur", " Xiros " และ "ใช่" เป็นเครื่องหมายการค้าที่ได้รับการคุ้มครองตามกฎหมายของ igus® GmbH/ Cologne ในสหพันธ์สาธารณรัฐเยอรมนี และในกรณีที่มีผลบังคับใช้ในต่างประเทศบางประเทศ นี่เป็นรายการเครื่องหมายการค้าโดยย่อ (เช่น อยู่ระหว่างดำเนินการยื่นขอเครื่องหมายการค้าหรือเครื่องหมายการค้าจดทะเบียน) ของ igus® GmbH หรือบริษัทในเครือของ igus® ในเยอรมนี สหภาพยุโรป สหรัฐอเมริกา และ/หรือประเทศหรือเขตอำนาจศาลอื่นๆ

igus® GmbH ไม่ได้จำหน่ายผลิตภัณฑ์ใดๆ ของบริษัท Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber และผู้ผลิตไดร์ฟอื่น ๆ ทั้งหมดที่ระบุไว้ในเว็บไซต์นี้ ผลิตภัณฑ์ที่นำเสนอโดย igus® เป็นของบริษัท igus® GmbH